Garanti och retur

Produktgaranti / Reklamation

  • I ärenden gällande garanti/reklamation kontaktar ni oss på [email protected] eller Ateljé TeBoon Box 629, 611 10 Nyköping.
  • Ateljé TeBoon (Guveau AB) följer de av Konsumentköplagen uppsatta regler för garantier och reklamationer.
  • För klockor gäller två års garanti på urverket.
  • Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel.
  • Garantin gäller inte vid skada orsakad av olyckor eller oaktsamhet.
  • Faktura/kvitto skall alltid uppvisas vid åberopande av garanti.

Retur av varor

Följande villkor gäller köp gjorda på vår e-handel www.teboon.se. Andra villkor gäller för köp i butik.

I enlighet med Distansavtalslagen har du full rätt att ångra köp eller byta beställd vara inom 14 dagar från att du mottagit varan. Undantag från detta gäller om det är en special- eller kundanpassad vara. Exempel på varor utan bytes- och ångerrätt är vigsel- och förlovningsringar samt graverade smycken då de tillverkas/anpassas unikt för er.

För att göra en retur gör du följande:

I din leverans fick du med ett retur/bytes-formulär. Detta retur-formulär fyller du i och packar ner i ett brev tillsammans med den vara som du önskar att returnera.

Vår rekommendation är att skicka returen/bytet med spårning så att du kan följa försändelsen på vägen till oss. Du står själv för fraktkostnaden för returen till oss. Besök ditt närmsta postombud så hjälper de dig att välja rätt fraktalternativ.

Skicka sedan returen tillsammans med orginalförpackning till:

Ateljé TeBoon
Box 629
611 10 Nyköping

Så snart vi mottagit paketet behandlas returen av oss. Vid godkänd retur återbetalas summan för din order via Klarna. Om du har vidare frågor kring din återbetalning hänvisar vi till Klarnas kundtjänst.

Bytes- och ångerrätten gäller endast om nedanstående krav uppfylls:

– Varan omfattas av bytes- och returrätten.

– Varan är obegagnad (det är OK att öppna förpackningen och testa produkten försiktigt) och felfri.

– Faktura/kvitto/följesedel finns och kan uppvisas.

Oacceptabelt köpbeteende

Om vi ​upptäcker ett oacceptabelt retur- eller köpbeteende så förbehåller vi oss rätten att avbryta och ej leverera ordrar till de berörda kunderna och/eller att pausa kunderna i fråga. Detta är aktuellt vid exempelvis onormalt hög returfrekvens.

Reklamation

Reklamation av felaktig eller skadad vara skall ske så fort som möjligt och varan skall återsändas i rekommenderat brev (ej postförskott). Ateljé TeBoon (Guveau AB) står för alla kostnader i samband med reklamationen. Glöm ej att ange namn och adress samt telefonnummer. Var noga att beskriva felet så vi kan rätta till det så fort som möjligt. Vi behöver även ert bank- och kontonummer för återbetalning.

Transportskada

Vi använder posten vid frakt och alla försändelser är därigenom försäkrade mot skada. Upptäcker du skadan när du hämtar paketet anmäler du det direkt till posten. I annat fall anmäler du det till oss.

Tvist

Vid en eventuell tvist följer Ateljé TeBoon (Guveau AB) den Allmänna Reklamationsnämndens beslut.